Banky a nebankovky investovali do reklamy na úvery a pôžičky rekordné sumy

919

Banky a nebankové spoločnosti ročne investujú do reklamy a propagácie pôžičiek nemalé peniaze. Konkrétne vlani investovali do reklamy na spotrebné úvery a pôžičky viac ako 80 mil. EUR. V roku 2015 banky a nebankové subjekty, ktoré poskytujú spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti, investovali do reklamy dvojnásobok toho čo v roku 2012. Kým v roku 2012 táto suma predstavovala 36,15 mil. EUR, tak minulý rok to bolo 80,56 mil. EUR. Z toho 78% spotrebné úvery a 22% na propagáciu  pôžičiek v hotovosti. Výsledok monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.

November je najväčší

V roku 2015 výdavky na propagáciu hotovostných pôžičiek medziročne poklesli, avšak inzeranti na spotrebne úvery potvrdili už niekoľko rokov po sebe sa opakujúci trend navyšovania budgetu do reklamy dvojnásobným tempom. Podla výsledkov a štatistik tak môžeme usúdiť, že miera zadlženia spotrebiteľov podla TNS je pravdepodobne vyššia v predvianočnom období. Vtedy poskytovatelia pôžičiek a spotrebných úverov samozrejme investujú do marketingu a propagácie svojich produktov výrazne väčšie sumy ako počas ostatných mesiacov. Najvyššia suma bola v mesiaci november 14,2mil EUR.

Dominuje offline kanál – televízia

Najvýznamnejším marketingovým kanálom bola televízia, kde inzerenti investovali až 93% z celkového rozpočtu na reklamu pre spotrebne úvery a pôžičky. Slovenské televízne stanice odvysielali za rok 2015 spolu až 79 658 spotov na propagáciu pôžičiek v hotovosti a spotrebných úverov v celkovej dĺžke vysielania 539 hodín. Ďalšie offline propagácie ako tlač, 567 inzertných strán, 6630 vonkajších plôch, v rádiách sa odvysielalo 5563 spotov.

VÚB Banka a Home Credit najväčší reklamný dravci

Na trhu spotrebných úverov mala najvyšší podiel v reklame VÚB banka 17%, Poštová banka 16%, Slovenská sporiteľna 15%, ZUNO banka 15 % a Prima banka 11 %.

Na trhu pôžičiek v hotovosti dominovala spoločnosť Home Credit s podielom 43 %, nasledovala firma Ccnsumer Finance Holding s podielom 35 %, Provident Financial tvoril 11 %, Cetelem 5 % a River Euro 4 %.

5/5 - (1 vote)

KOMENTOVAŤ:

Prosím vyplňte pole komentár
Vyplňte Vaše meno

Zadajte správnu hodnotu pre AntiSPAM ochranu *